søndag 20. april 2014

Er gult egentlig så kult?

Gult er som kjent veldig kult og det finnes utallige varianter av gul fargen på både klær og interiør.
Fargen går igjen i hverdagen vår i det meste av reklame og for å ikke snakke om blomster,de fleste blomster har jo litt gult i seg.

Så hvorfor klarer jeg ikke å bruke det i verken kleskap eller interiør? Har det noe med at jeg som liten hadde mye gule klær og et gult rom jeg malte om så fort jeg kunne klare det selv?Nei.

Jeg tror vel det er en ren smaks sak men alikevel nå når jeg tittet gjennom hva jeg har som egentlig er gult eller har noe av den fargen på seg så fant jeg tre ting, tre ting i et helt hus!

en mummi kopp med snorkfrøken på.
en gul fugl på toppen av tørkerull holderen,denne kan byttes ut og jeg bruker bare den gule i påske tiden ellers så velger jeg den hvite.(hvorfor?)
og sist men ikke minst en stabel med post it lapper.
tragisk, her må det tas farge grep.

Jeg faller så lett for alt som har natur toner i seg og går alltid for det gode gamle trygge i hvitt,grått,brunt eller svart.

Dette må rett og slett læres.
Bruk farge og gjør hverdagen gladere blir man lei så er det jo bare å spray lakke eller male det om!

Føste grep er å la den gule fuglen på kjøkkenet være og kanskje gå til innkjøp av de gule conversene under.Men jeg lurer fortsatt på om gult egentlig er så kult...

                                                                                                                                   Mille


       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv